SIMPLY przyjazne

reprezentacja SIMPLYb

Fundacja Nasze Miasteczko oraz Elea Polska, która w Miasteczku Wilanów przy al. Rzeczypospolitej 10 prowadzi supermarket SIMPLY, pracują na rzecz estetyczno-funkcjonalnych udoskonaleń wilanowskiego sklepu.

 

Rozmawiamy od ponad roku. Od początku nasze sugestie spotkały się ze zrozumieniem. Wskazaliśmy potrzebę dokonania pewnych korekt w wyglądzie witryn i aranżacji przed sklepem. Już dziś widać zmianę. Zrezygnowano z jaskrawej kolorystki na szybach, w logo sklepu pojawił się dopisek „Wilanów” – to ukłon w stronę mieszkańców tej dzielnicy, a dużą część witryn, wbrew pierwotnym założeniom, pozostawiono transparentnymi.  To jednak dopiero początek prawdziwej przemiany, nad którą pracujemy i wygląda na to, że uda się wprowadzić dużą część naszych pomysłów – mówi Anna Mirska-Perry, inicjatorka i koordynatorka przedsięwzięcia z ramienia Fundacji Nasze Miasteczko (FNM).

 

Guy Perry, autor koncepcji Miasteczka Wilanów, jeden z założycieli FNM, zaproponował by dla „ożywienia witryn” przed sklepem pojawiały się sezonowe stoiska z warzywami i owocami  pochodzącymi najlepiej z wilanowskich upraw. Zasugerował on, by od strony południowej przy oknach postawiono donice z kwiatami, a przestrzeń koło dużego drzewa zaadoptowano jako miejsce, gdzie można usiąść przy stoliku i wypić filiżankę kawy. Jakim sukcesem cieszą się takie rozwiązania widać na przykładzie pobliskiej kawiarni „Plakatówka”.

 

Drzewo dodatkowo można podświetlić z pozycji terenu subtelnym światłem, co sprawi, że miejsce to nabierze głębi i z pewnością będzie kolejnym uroczy zakątkiem na mapie Miasteczka – dodaje Mirska-Perry.

 

Koncepcję dla Elea Polska opracowuje współpracująca z FNM architekt Weronika Dettlaff. – Propozycja zakłada dodatkowo organizację stanowiska dla ekspedientki na zewnątrz sklepu. To umożliwi sprzedaż kawy, lodów i świeżych soków wszystkim tym, którzy będą chcieli usiąść na zewnątrz, gdy pogoda będzie temu sprzyjać. Już dziś matki z dziećmi przystają w tym miejscu, a także pod koroną pobliskiego drzewa i w upalne dni korzystają z jego cienia. To naturalne miejsce na stworzenie tu małego, praktycznego zakątka – mówi Dettlaff. – Pracuję także nad projektem markiz, które zapewnią zacienienie owoców i warzyw. Koncepcja zawiera również niewielkie schody, które pozwolą zejść w okolice drzewa osobom wychodzącym ze sklepu i spacerującym w pobliżu. Będą stojaki rowerowe, donice z kwiatami – wylicza architekt.

 

Jak ocenia propozycje takich zmian przedstawiciel tej sieci supermarketów?

 

Cieszymy się z tej współpracy – mówi Cyril Dreesen, Prezes Zarządu sieci Simply Market. Bardzo często współpracujemy ze społecznościami lokalnymi. Najważniejszym priorytetem jest dla nas realizacja wszystkich oczekiwań i potrzeb naszych klientów i najbliższego otoczenia. Realizacja tego projektu będzie dla nas wspaniałą okazją do jeszcze lepszego poznania mieszkańców Wilanowa. Jesteśmy pewni, że jakość naszych produktów świeżych oraz profesjonalna obsługa, spotkają się z pozytywnym odbiorem w przysklepowym ogródku.

 

Wymienione zmiany estetyczno-funkcjonalne już niedługo zostaną wzmocnione udogodnieniem komunikacyjnym, a mowa tu o planowanym wykonaniu przejścia dla pieszych w al. Rzeczypospolitej. Elea Polska obiecuje realizację przejścia wraz z sygnalizacją świetlną na wysokości ulicy Nowej do końca wakacji. Dużą rolę w doprowadzeniu tej sprawy do aktualnego stanu zaawansowania odegrał burmistrz dzielnicy Wilanów Ludwik Rakowski. Jest to przykład trójstronnej współpracy pomiędzy inwestorem, urzędem i organizacją społeczną, która od dawana zabiegała o dodanie tego połączenia. To część strategii spowolnienia ruchu w al. Rzeczypospolitej, o której Guy Perry pisał na łamach magazynu Teraz Wilanów w artykule „Pęd ku przeciętności” w lutym 2014 r.

 

Fundacja Nasze Miasteczko

Fot. Arkadiusz Obszyński