Radosny żłobek dla mojego dziecka – międzynarodowy… dwujęzyczny… – jakie są tego zalety?

Kiedy nasze dziecko wkracza na swą edukacyjną ścieżkę rozwoju, szukamy dla niego miejsca pełnego radości, w którym edukacja da mu poczucie sprawczości, przynależności i będzie dla niego nieustającą inspiracją.

 

Żłobek to czas troskliwej opieki, stopniowej nauki samodzielności oraz odkrywania zdolności i upodobań dziecka.

 

Jaki powinien być żłobek?

 

Odpowiedź jest tylko jedna – lubiany przez dziecko!

 

Rodzice od narodzin otaczają maluszka miłością i bliskością, budując w ten sposób pierwszy i najważniejszy fundament – poczucie bezpieczeństwa. W żłobku ten fundament powinien być wzmacniany i pieczołowicie pielęgnowany, dzięki temu na jego podstawie mały człowiek wybuduje silne poczucie własnej wartości.

 

Co powinien oferować żłobek, aby maluch był radosny, a jego rozwój przebiegał harmonijnie?

 

Wiedząc, jak ogromny potencjał drzemie w małych dzieciach, na kadrze żłobka spoczywa duże poczucie odpowiedzialności, by go nie zmarnować. Zanim oddamy nasze dziecko do żłobka, warto sprawdzić jego ofertę i zadać sobie pytanie, na czym zależy nam najbardziej. Jeśli jest to tolerancja, otwartość na świat, wszechstronna wiedza, samodzielność i chęć poznawania, podane w formie zabawy, która jest efektem przemyślanych autorskich projektów edukacyjnych, możemy ukierunkować nasze poszukiwania na żłobek międzynarodowy.

 

Takim miejscem jest Academy International, gdzie  dzieci na co dzień oswajają się z językiem angielskim metodą CLIL poprzez zabawę i codzienne zanużenie w języku – poznają jego metodykę, uczą się pierwszych słówek. Na tym jednak nie koniec, ponieważ program zajęć przypomina tu bardziej plan spragnionego przygód podróżnika, który w najbliższym czasie ma zamiar odbyć podróż dookoła świata, a co więcej realizuje ten plan konsekwentnie. Dzieci „odwiedzają” najbardziej odległe zakątki świata w sposób im najbliższy, poprzez zabawę i praktyczne zajęcia. Jednym z wielu przykładów jest program „International celebrations”, podczas którego najmłodsi dowiadują się, jak wygląda powitanie wiosny w różnych krajach, czy Dzień Dziecka na całym świecie obchodzi się tak samo? Podczas kolejnego programu, zatytułowanego „Taste of the world”, poznają m.in. smaki potraw z Włoch, Francji, a nawet dalekiej Japonii. Międzynarodowość w tym żłobku to nie tylko zajęcia – to spotkania z gośćmi z wielu krajów. Dzięki współpracy z międzynarodową organizacją AISEC jest to możliwe.

 

W Academy International poza wielokulturowością i dwujęzycznością  ogromną uwagę przywiązuje się do usamodzielniania dzieci. Żłobek to pierwszy okres, kiedy wprowadza się tu międzynarodowy program wychowawczy – Dalton International.

 

Program uczy najmłodszych samodzielności, współpracy i odpowiedzialności – poważne słowa, ale w praktyce wszystko działa. Kolorowe instrukcje, zdjęcia i przemyślane zadania sprawiają, że najmłodsi dążą do zdobycia tych „poważnych kompetencji”.  Dzieci mają także możliwość rozwoju swoich talentów manualnych, a za pomocą sprawdzonych programów autorskich – „Mądra główka łamigłówka” – uczą się logicznego myślenia. W Academy Interational ważne jest również uwrażliwienie dzieci na muzykę od najmłodszych lat – tu zajęcia prowadzone są sprawdzoną i cenioną metodą Gordona. Za sprawą nabytych na tym etapie umiejętności dzieci są w pełni gotowe do przejścia na kolejny etap edukacji, jakim jest dwujęzyczne przedszkole i szkoła.

 

Programy, realizowane przez wykwalifikowaną i czułą kadrę, pozwalają patrzeć jak podopieczni Academy International wszechstronnie się rozwijają, każdego dnia radośnie witając nowy dzień w żłobku.

———————————————————————————————————————————

Kącik eksperta

„Kilka słów na temat adaptacji”

Pójście do żłobka/przedszkola jest krokiem rozwijającym dziecko i budującym jego osobowość. Dziecko musi się odnaleźć w nowej sytuacji, jaką jest rozstanie z rodzicami/opiekunami, dostosować się do nowego środowiska i obowiązków oraz odnaleźć swoje miejsce w grupie społecznej. Jednocześnie należy pamiętać, że każda zmiana wzbudza silne emocje zarówno u dziecka, jak i u rodziców. – Aby ułatwić ten proces przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą w adaptacji:

– idąc do żłobka/przedszkola warto rozmawiać z dzieckiem o czymś miłym, przyjemnym, żeby wprowadzić je w dobry nastrój;

– pamiętajmy o konsekwencji, jeśli obiecamy dziecku, że przyjdziemy wcześniej i je odbierzemy, to dotrzymajmy słowa;

– skracajmy rozstanie do minimum: szybki buziak, bez okazywania zdenerwowania ze względu na rozstanie; okazujmy poczucie bezpieczeństwa w trakcie rozstania;

– warto dać dziecku jego ulubioną rzecz (np. maskotkę), którą może zabrać do przedszkola; jeśli zatęskni za domem, będzie miało coś, co lubi, co kojarzy mu się z domem i poczuje się bezpiecznie.

oprac.: Anna Śmietana,

Psycholog Academy International Wilanów.